Gio de mediator

Gio de mediator

Gio probeert een beetje te helpen met de fout die Bjorn eerder gemaakt heeft met betrekking tot de band de brass. Gio de mediator besluit een telefoontje te doen om te achterhalen wat er nou precies gebeurd is en om een mogelijk oplossing te vinden.

Gio belt een man van de band de brass, en vertelt dat hij met Bjorn gesproken heeft over het feit hoe het allemaal zit. Gio heeft ook even gekeken naar de mails en Bjorn heeft aangegeven dat hij geen mails vanuit de band heeft ontvangen. Ook heeft hij Bjorn alleen maar positief horen praten over de band, dat het super vet zou worden. En nu krijgen we die brief met factuur en ik dacht ik bel je even om te kijken of we een compromis kunnen sluiten. De man antwoordt dat de mails verstuurd zijn, en het moet ook ontvangen zijn. Elke keer als ik een email stuur naar jullie krijg ik een automatisch antwoord. Het lijkt me heel sterkt, en ten tweede is hoe de communicatie is verlopen vind ik onprofessioneel. Hij zou met jullie bespreken en kijken of er mogelijkheden waren en vervolgens contact opnemen. Ik heb toen niks meer gehoord, en in de week van het optreden kreeg ik een mail met een bevestiging dat het door zou gaan. Ik was er vanuit gegaan dat het niet door zou gaan. Dus ik heb andere boekingen aangenomen. Toen heb ik andere boekingen aangenomen. En toen hij zei dat hij het toch wilde heb ik toch nog het een en het ander kunnen regelen. Maar het was toch niet te regelen. Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik een vooraf betaling wilde op de rekening. Toen heeft Bjorn gezegd dat dat waarschijnlijk niet zou lukken en heb ik aangegeven dat we niet aan contant doen. Hij zou mij vervolgens terug bellen met het definitieve besluit of het door zou gaan of niet. Maar dat is het niet geworden, ik heb gemaild naar jullie met de vraag hoe het nou precies zit. De eerste communicatie is niet netjes verlopen en dus wilde ik weten wat er zou gebeuren. Ik kreeg geen reactie terwijl de dag van het optreden de jongens van de band nog vroegen hoe of wat. Ik baal dat ik achter jullie aan moest lopen terwijl er klanten waren die direct wilde boeken en betalen. En nu om mijn gezicht goed te laten overkomen heb ik hun gezegd hoe het zat. We hebben gewacht tot de dag van het optreden ‘s ochtends en anders hield het gewoon op. Ik heb toen gezegd ik doe het niet en heb alles uit mijn eigen zak moeten betalen, die jongens rekenden erop.

Gio vindt het logisch en vraagt zich af waarom de meneer niet gebeld heeft. De meneer antwoordt dat hij heeft gebeld maar geen gehoor kreeg. Ook de mails daarna had ik geen respons gehad. Ik had verwacht dat Bjorn zou terug bellen toen hij het effe ging bespreken. Bel dan even en laat iets van je horen want dat klopt niet. Gio begrijpt het en heeft het ook met Bjorn besproken. Ik zei vroeg ook hoe hij de betaling had afgesproken. Na ons inziens zouden jullie gewoon komen dus hebben we ook met onze bek vol tanden gestaan. We waren er positief over en verheugde ons op. De man vond het ook erg jammer en hebben in het verleden ook al grote dingen gedaan. Maar dat komt door de goede communicatie, er mogen geen twijfels zijn als je zaken doet. Alles moet duidelijk zijn en perfect verlopen. Het was niet goed en erg onprofessioneel en een beetje asociaal. Jullie zouden een top band krijgen voor heel goedkoop. Gio biedt zijn excuses ervoor aan en als hij dit geweten had dan was hij ingesprongen. Denken jullie dat we jullie voor de volgende markt wel kunnen boeken? En dan de rekening voldoen en dus het opschuiven? Nee antwoordt de man, het heeft ons al gekost. De factuur moet betaald worden, ik ben een optreden mis gelopen van 1400 euro. Als jullie de factuur betalen is het oké en voor de volgende keer zouden we erover kunnen praten. Maar mijn jongens hebben nu zoiets van liever niet. Je moet mensen met respect behandelen. Gio begrijpt het en wil nogmaals de mailtjes gestuurd krijgen. Zodat ze kunnen kijken hoe het gelopen is. Wel hebben we 2 facturen gehad, 175 euro ex en 300 euro ex. Dan kunnen we kijken en overleggen met boekhouder. Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is en je geeft zelf aan dat er geen alternatief is. Dat begrijp ik zeer zeker maar op dit moment zitten we er ook niet breed bij. Volgens de man heeft dat niemand, Bjorn heeft een bevestiging geplaatst en ging ik er van uit dat het door zou gaan. Ik kon ook een claim in dienen met de schade die ik gelopen zou hebben. Mijn jurist heeft al gekeken en hij heeft gezegd dat we poten hebben om op te staan. Het kan groots worden maar we kunnen het ook goed oplossen. Gio begrijpt het en wil alle mails nog eens en gaat dan met hun boekhouder praten. Zodat ze voor beide partijen er iets positiefs uit halen. De man verwacht dat de factuur gewoon betaald wordt. De compromis is dat en de mails zou ik nog eens sturen. Gio benadrukt dat er er ook niet breed bij zitten en geen mails hebben gehad. De man lijkt het sterk en het lijkt een wellus nietus spelletje te worden. De mails worden verstuurd, de man benadrukt dat de factuur binnen 7 dagen betaald moet worden. Daarna wordt het gesprek beindigd.

Gio vertelt vervolgens aan Bjorn hoe het verlopen is. Volgen Bjorn is het bullshit. Hij had een hoge pet op van die mensen. Het is even de mails afwachten antwoordt Gio en dan kijken wat we gaan doen. Bjorn oppert het idee om ook een jurist in te schakelen. Ik ben van mening dat wij niet hoeven te betalen. Laten we het even afwachten zegt Gio wijs. Zou er een juridisch traject gestart worden of zullen de bewoners betalen?


Utopia Giorgio belt met brassband door UtopiaFreek

Beoordeel dit bericht:
[Totaal: 11    Gemiddelde: 3.3/5]

Hou a.u.b.uw reactie netjes. Mocht dit niet gebeuren kan uw reactie verwijderd worden!   In enkele gevallen kan het even duren voordat een reactie verschijnt, deze dienen handmatig goedgekeurd te worden. Bedankt voor uw begrip.

Er zijn 7 reacties op dit artikel
  1. anneke at 14:22

    Giorgio schiet het voor je hoef het niet te betalen (een soort lening)en ga met meerdere personen zuks doen kan je altijd zeggen dat het wel of niet zo is gegaan
    En kijk volgende keer beter uit met wie je in zee gaat kijk of het te vertrouwen is

  2. Ronald at 23:39

    Wat een onzin, binnen 7 dagen betalen! Dat kan pas als je 2 x niet reageert op een rekening ik zou maar eens kijken of deze band het ook doet zoals het hoort en alles netjes afdraagt aan de belasting en het verhaal dat hij de jongens uit eigen zak heeft betaald is helemaal niet geloofwaardig want dan had hij zeker naar Utopia gegaan om zijn geld op te halen, dus over en sluiten.

  3. Sylvia at 23:03

    Ik vind het heel erg naar voor Bjorn, wat de oorzaak dan ook is. Ik heb gewoon het gevoel dat om een of andere reden die mails niet bij hem terecht zijn gekomen. Nu heeft hij dubbel pech. De groep heeft hem gisteren al zo aangevallen over zijn werk aan de markt, wat volgens iedereen niet goed was en nu krijgt hij dit er weer bij. Vind het echt heel erg sneu voor Bjorn.

  4. Ruud at 22:53

    Is de gewoon de fout van IVAN hij heeft toch de printer stuk gemaakt waar alles binnen komt ,
    Of hebt Wilco weer eens een nieuw slachtoffer gevonden.

  5. Klaverboer at 21:53

    Er zijn volgens mij veel opties mogelijk:
    1; mail is niet verstuurd of aangekomen
    2; iemand heeft de mails gedelete of in een verkeerd mapje geplaatst
    3; met de mail is niets gedaan
    4; de mails zijn achtergehouden door de regie

    Ik vermoed het laatste. De regie krijgt alle mails binnen om te voorkomen dat familie of vrienden direct contact heeft met de inwoners. Het is dus ook mogelijk om mails achter te houden om de bewoners te pesten/triggeren. Gevolg is dat we weer kunnen “genieten” van een nieuwe rel!

  6. anneke at 21:03

    Hoe kan het dat hun geen e mail gehad hebben is er iemand die achter de laptop zit de hele bups aan het saboteren is

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *